Huisstijl Europese Urologen

image

Voor de EAU (european Association of Urology) is een hele uitgebreide huisstijl ontworpen. Van suikerzakjes en website tot medische handboeken. Van het logo moest afgebleven worden.

 

logo-european-association-of-urology

 

Een terugkerend thema in de EAU-huisstijl zijn de asymmetrisch afgeronde kaders. Naast de huisstijlkleur zijn er 4 hulpkleuren gekozen, die flexibel mogen worden toegepast. Dus expliciet niet een bepaalde kleur voor een bepaalde afdeling ofzoiets: dat zou de huisstijl veel te rigide maken.
Urologen zijn geweldige papiervullers, dus er was een aanvullende eis om voor een economisch lettertype te kiezen. En omdat er allerhande medische symbolen gebruikt worden, moest het font ook een uitgebreide tekenset hebben. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de InfoText van Erik Spiekerman, in combinatie met de VAG-Rounded.

 


Presentatie

Hier zie je de presentatie van de huisstijl zoals die aan het management is voorgelegd:

eau-huisstijl-1eau-huisstijl-5 eau-huisstijl-3eau-huisstijl-4 eau-huisstijl-2 eau-huisstijl-6eau-huisstijl-7 eau-huisstijl-8 eau-huisstijl-9 eau-huisstijl-10 eau-huisstijl-11 eau-huisstijl-12 eau-huisstijl-13 eau-huisstijl-14 eau-huisstijl-15

 

 

 


Website

Behalve de printuitingen heb ik ook de website ontworpen. Die is inmiddels alweer vervangen voor een nieuwe; zo gaat dat op internet.

eau-website

 

 


Ontwikkelingen

Een huisstijl blijft zich ontwikkelen, en zo kan ik voortborduren op de “spelregels” die ik zelf bedacht heb…

logo-virtual-school virtual-school-logo-breakdown

 

 


Een krant.

 

De EAU geeft ook een vak-krant uit. Extra uitdaging was dat de layout uiteindelijk efficiënt door externe DTP-ers moest kunnen worden gebruikt. Er is een uitgebreide set typogrammen en een bibliotheek.

 


Signage

 

Ieder jaar wordt er een groot congres ergens in Europa georganiseerd. Hieronder zie je een voorbeelden van de bewegwijzering.
Er is onderscheid gemaakt tussen primaire- en service-locaties. EAU-locaties springen eruit door een eigen kleurcodering, die je terugziet op de locatie zelf in de vorm van vloerbedekking of de kleur van de desk. Service-locaties zijn weergegeven in grijs, behalve de EHBO-hulppost, want die verdient extra aandacht.

eau-signage-2 eau-signage-1

 

 


Flexibiliteit

 

De EAU bedenkt er zo ongeveer maandelijks nieuwe onderafdelingen bij (hier ESU). De huisstijl is flexibel genoeg om snel een nieuwe varianten te ontwerpen, zonder dat het een chaos wordt.

 

Reacties zijn gesloten.