Identity.

image

Een bedrijfsidentiteit is veel meer dan alleen een logo en een kleurtje. Maar het logo en het kleurtje ofwel huisstijl is vaak wel een van de eerste dingen die je klanten zien. Ze zijn niets minder dan het gezicht van je organisatie.

Zoals je aan een gezicht emoties kunt aflezen, koppelen mensen ook waarden aan een organisatie bij het zien van haar huisstijl. Zulke waarden kunnen zijn: betaalbaar (Aldi, HEMA), exclusief (Prada, Bang & Olufsen), zakelijk (IBM, Belastingdienst), eigenwijs (Smart, Diesel) enzovoort.

Logo

Een logo maakt vaak onderdeel uit van een huisstijl, maar kan ook op zichzelf staan. Een logo geeft cruciale informatie over een bedrijf, organisatie of product in zijn meest gecomprimeerde vorm.

Tomworks vindt het belangrijk dat een logo helder en eenvoudig blijft, en niet in een soort stripverhaal verandert. Dat werkt namelijk niet. De beste logo’s hebben een verkeersbord-achtige eenvoud. Ze blijven ook overeind als ze heel klein worden afgedrukt, of gebruikt worden in een drukke visuele omgeving.

Huisstijl

Het ontwerp van een huisstijl moet een organisatie en (heel belangrijk!) haar klanten passen als een handschoen. Wanneer een bedrijf of merk zich op een goede, samenhangende wijze presenteert, straalt het betrouwbaarheid uit en valt het positief op in de markt.
 


 

“Between two products equal in price,
function and quality, the one with the most attractive design will win.”
Raymond Loewy

 


Mooi

Tenslotte moet een huisstijl natuurlijk ook aantrekkelijk zijn. Dat kunt u wel aan Tomworks overlaten. Want een mooie vormgeving vindt niet alleen u belangrijk, maar uw klanten ook.

Bekijk de portfolio en zie hoe Tomworks dit aanpakt.

Reacties zijn gesloten.